- I.論文誌(査読付き)
- Snapping of Fuzzy Objects Using the Multi-Resolution Fuzzy Grid Snapping Technique
- A Multi-Resolution Grid Snapping Technique Based on Fuzzy Theory
- 手書きスケッチ入力フロントエンドプロセッサ:SKIT
- Automatic Cursor Snapping into Multi-Resolution Grid Systems Based on Fuzzy Model
- 仮想空間中での手書きジェスチャ認識に基づいた3次元モデリングインタフェースBlueGrottoの提案
- スケッチによる作図インタフェースのための逐次型ファジースプライン曲線生成法
- 手書き曲線同定法FSCIにおける同定アルゴリズムの改善
- 手書き曲線同定法におけるファジネス生成モデルと推論ルールの同時学習最適化
- Signal Processing and Pattern Recognition With Soft Computing
- ファジーニューラルネットワークを用いた学習型手書き曲線同定法
- 手書き曲線同定法FSCIにおけるファジネス生成モデルの精密化
- 描画動作同定に基づく構造的手書き図形認識法
- ファジィスプライン曲線同定法を用いた手書きCAD図形入力インターフェイスの試作
- ファジースプライン曲線同定法
- 手書き曲線モデルの一構成法-ファジースプライン曲線補間法-
- II.国際会議(査読付き)
- Effectiveness of Freehand Modeling by BlueGrotto for CSCW in VR Space
- On-Line Training of Freehand Curve Identifier FSCI in Sketch-Based CAD System
- Object Snapping Method using Multi-Resolution Fuzzy Grid Snapping Technique
- Cursor Snapping into Multi-Resolution Grid Systems Based on Fuzzy Point Model
- A Virtual Modeling System for Intuitive 3D Shape Conceptualization
- A Virtual Design System Empowered by Soft Computing Techniques
- Training of the Freehand Curve Identifier FSCI Using a Fuzzy Neural Network
- Refinement of Fuzziness Generator for the Freehand Curve Identifier FSCI
- Trainable Freehand Curve Identifier with a Fuzzy Neural Network
- Trainable Fuzzy Spline Curve Identifier Using a Neural Network
- A Freehand Interface for Computer Aided Drawing Systems Based on the Fuzzy Spline Curve Identifier
- Fuzzy Spline Interpolation and Its Application to On-Line Freehand Curve Identification
- Fuzzy Spline Interpolation and Its Application to On-Line Segmentation of Freehand Curves
- III.研究報告(査読付き)
- IV.国内学会発表(査読付き)
- スキニング機能を導入した3次元手書き図形入力インタフェース
- 手書きスケッチ入力インタフェースにおける多重解像度グリッドスナッピングの必要性
- 位相操作可能なスケッチ入力インタフェースの試作
- 3次元スケッチ入力フロントエンドプロセッサBlueGrottoFEPの試作
- SKIT:スケッチ入力フロントエンドプロセッサ
- 重ね書きスケッチによる立体図形プリミティブ入力インタフェースBlueGrotto2の試作
- FSCIを用いた手書き図形入力FEPの試作
- 手書き認識に基づく3次元モデラー”BlueGrotto”における入力デバイスの抽象化
- 重ね書きによる幾何曲線入力インタフェースの試作
- 仮想空間中での手書き動作認識に基づいた立体図形プリミティブ入力環境”Blue Grotto”の試作
I.論文誌(査読付き) †
Snapping of Fuzzy Objects Using the Multi-Resolution Fuzzy Grid Snapping Technique †
Sumudu Dematapitiya, Masatoshi Kawazoe, Akira Nishikawa, Masaki Sakurai, Sato Saga, IPSJ Journal, Vol. 50, No. 2, (2009-02), pp.904–915
A Multi-Resolution Grid Snapping Technique Based on Fuzzy Theory †
Qamar Uddin Khand, Sumudu Dematapitiya, Sato Saga, Junji Maeda, IPSJ Digital Courier, Vol.3, pp.198-206
手書きスケッチ入力フロントエンドプロセッサ:SKIT †
河合良太,西川玲,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌(D-II) J88-D-II,5,(2005-05),pp.897-905
Automatic Cursor Snapping into Multi-Resolution Grid Systems Based on Fuzzy Model †
Qamar Uddin Khand ,Sato Saga ,Junji Maeda, 情報処理学会論文誌, 45,10,(2004-10),pp.2439-2442
仮想空間中での手書きジェスチャ認識に基づいた3次元モデリングインタフェースBlueGrottoの提案 †
井上智之,西住直樹,鈴木伸明,安福尚文,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌(D-II) ,J87-D-II,6, (2004-06),pp.1309-1318
スケッチによる作図インタフェースのための逐次型ファジースプライン曲線生成法 †
佐藤洋一,安福尚文,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-II), J86-D-II, 2, (2003-02), pp.242-251
手書き曲線同定法FSCIにおける同定アルゴリズムの改善 †
滝川裕康,安福尚文,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-II), J85-D-II, 11, (2002-11), pp.1683-1691
手書き曲線同定法におけるファジネス生成モデルと推論ルールの同時学習最適化 †
小熊基朗,滝川裕康,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-II), J85-D-II, 6, (2002-06), pp.987-996
Signal Processing and Pattern Recognition With Soft Computing †
Yukinori Suzuki ,Ken-ichi Itakura ,Sato Saga ,Junji Maeda, Proceedings of the IEEE,89,90,(2001-09),pp.1297-1317
ファジーニューラルネットワークを用いた学習型手書き曲線同定法 †
森さおり,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-I), J83-D-I, 3, (2000-03), pp.375-383
手書き曲線同定法FSCIにおけるファジネス生成モデルの精密化 †
大川哲也,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-I), J82-D-I, 5, (1999-05), pp.634-643
描画動作同定に基づく構造的手書き図形認識法 †
辻井進也,田中尚澄,佐賀聡人, 電子情報通信学会論文誌 (D-I), J82-D-I, 5, (1999-05), pp.622-633
ファジィスプライン曲線同定法を用いた手書きCAD図形入力インターフェイスの試作 †
佐賀聡人,佐々木淳一, 情報処理学会論文誌, 36, 2, (1995-02), pp.338-350
ファジースプライン曲線同定法 †
佐賀聡人,牧野宏美,佐々木淳一, 電子情報通信学会論文誌 (D-II), J77-D-II, 8, (1994-08), pp.1620-1629
手書き曲線モデルの一構成法-ファジースプライン曲線補間法- †
佐賀聡人,牧野宏美,佐々木淳一, 電子情報通信学会論文誌 (D-II), J77-D-II, 8, (1994-08), pp.1610-1619
II.国際会議(査読付き) †
Effectiveness of Freehand Modeling by BlueGrotto for CSCW in VR Space †
Takaaki Oyoshi, Yuto Miwa, Naoki Shichijo, Sato Saga, IDW2013, Sapporo, Japan, (2013 December 4-6)
On-Line Training of Freehand Curve Identifier FSCI in Sketch-Based CAD System †
Takahiro Doushita and Sato Saga,2008 IEEE Conference on Soft Computing in Industrial Applications (SMCia/08), Muroran, JAPAN, (2008 June 25-27), pp.153-158
Object Snapping Method using Multi-Resolution Fuzzy Grid Snapping Technique †
Sumudu Dematapitiya, Masatoshi Kawazoe, Qamar Uddin Khand, and Sato Saga,2nd Eurographics Workshop on Sketch-Based Interfaces and Modeling, pp.9-18,Trinity College, Dublin,Ireland,(2005 August 28-29)
Cursor Snapping into Multi-Resolution Grid Systems Based on Fuzzy Point Model †
Qamar Uddin Khand,Sato Saga,Junji Maeda,Joint 2nd International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 5th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (SCIS & ISIS 2004) (CD-ROM), pp.1-4 (WE-1-3), Yokohama, Japan, (2004-09)
A Virtual Modeling System for Intuitive 3D Shape Conceptualization †
Hiroaki Nishino,Hideyuki Takagi,Sato Saga,Kouichi Utsumiya,2002 IEEE International Conference on Systems Man and Cybernetics, pp.541-546, Hammamet, Tunisia, (2002-10)
A Virtual Design System Empowered by Soft Computing Techniques †
Hiroaki Nishino,Hideyuki Takagi,Sato Saga,Kouichi Utsumiya,8th International Conference on Virtual Systems and Multimedia (VSMM2002), pp.409-418, Gyeongju, Korea, (2002-09)
Training of the Freehand Curve Identifier FSCI Using a Fuzzy Neural Network †
Saga S., Mori S. and Yamaguchi T., Proc. of International Workshop on Soft Computing in Industry '99, Muroran, (1999), pp.281-286
Refinement of Fuzziness Generator for the Freehand Curve Identifier FSCI †
Saga S. and Ohkawa T., Proc. of 2nd IEEE International Conference on Intelligent Processing Systems, Gold Coast, (1998), pp.323-329
Trainable Freehand Curve Identifier with a Fuzzy Neural Network †
Saga S. and Mori S., Proc. of 5th European Congress on Intelligent Techniques and Soft Computing, Aachen, (1997-09), pp.127-131
Trainable Fuzzy Spline Curve Identifier Using a Neural Network †
Saga S. Seino N., Proc. of International Workshop on Soft Computing in Industry '96, Muroran, (1996-04), pp.41-46
A Freehand Interface for Computer Aided Drawing Systems Based on the Fuzzy Spline Curve Identifier †
Saga S., Proc. of 1995 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics, Vancouver, (1995-10), pp.2754-2759
Fuzzy Spline Interpolation and Its Application to On-Line Freehand Curve Identification †
Saga S. and Makino H., Proc. of 2nd IEEE International Conference of Fuzzy Systems, San Francisco, (1993-03), pp.1183-1190
Fuzzy Spline Interpolation and Its Application to On-Line Segmentation of Freehand Curves †
Sato Saga,Hiromi Makino,5th Sino-Japanese International Conference on Computer Applications, pp.1-4, Qinhuangdao, China, (1992-09)
III.研究報告(査読付き) †
ファジィスプライン曲線の分割処理に基づく書描弁別法の提案 †
豊原純平,佐賀聡人, 日本ソフトウェア科学会WISS 2000,(2000-12),pp.13-18
空間描画動作同定に基づく立体プリミティブ入力インタフェース †
安福尚文,佐賀聡人, 情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション'99 論文集), 99, 4 (1999-03), pp.119-126
空間描画動作同定に基づく3次元曲線プリミティブ入力インタフェース †
佐々木聡,佐賀聡人, 情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション'98 論文集), 98, 5 (1998-03), pp.81-84
IV.国内学会発表(査読付き) †
スキニング機能を導入した3次元手書き図形入力インタフェース †
安彦 健之介, 今 直樹, 栗田 英皇, 川添 昌俊, 西川 玲, 佐賀 聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2007論文集),(2007-03), CD-ROM
手書きスケッチ入力インタフェースにおける多重解像度グリッドスナッピングの必要性 †
櫻井 将樹, 堂下 貴弘, 西川 玲, 川添 昌俊, 佐賀 聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2007論文集),(2007-03), pp.27-28
位相操作可能なスケッチ入力インタフェースの試作 †
田中良樹,西川玲,川添昌俊,櫻井将樹,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2006論文集),(2006-03), pp.233-234
3次元スケッチ入力フロントエンドプロセッサBlueGrottoFEPの試作 †
阿部修人,岩佐善昭,平賀修治,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2005論文集),(2005-02), pp.87-88
SKIT:スケッチ入力フロントエンドプロセッサ †
西川玲,田中良樹,Dematapitiya Sumudu,鈴木竜也,青柳賢明,川添昌俊,佐賀聡人, 情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2005論文集),(2005-02) , pp.223-224
重ね書きスケッチによる立体図形プリミティブ入力インタフェースBlueGrotto2の試作 †
鈴木伸明,岩佐善昭,阿部修人,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2004論文集), (2004-03), pp.189-190
FSCIを用いた手書き図形入力FEPの試作 †
河合良太,大林陽一, 星野一麿, 佐賀聡人, 情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2003 論文集), 2003, (2003-02),pp.27-28
手書き認識に基づく3次元モデラー”BlueGrotto”における入力デバイスの抽象化 †
西住直樹,井上智之,安福尚文,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2002論文集), (2002-03), pp.55-56
重ね書きによる幾何曲線入力インタフェースの試作 †
佐藤洋一,滝川裕康,小熊基朗,上田豊,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2001論文集), (2001-03), pp.171-172
仮想空間中での手書き動作認識に基づいた立体図形プリミティブ入力環境”Blue Grotto”の試作 †
西住直樹,安福尚文,大塚徹,佐賀聡人,情報処理学会シンポジウムシリーズ(インタラクション2001論文集), (2001-03), pp.67-68